Obecnie coraz bardziej popularnym rozwiązaniem w zarządzaniu jest outsourcing, czyli zlecanie zewnętrznym podmiotom zadań, które wcześniej były realizowane w przedsiębiorstwie. Wykorzystywanie zasobów zewnętrznych pozwala redukować koszty, ponieważ wyspecjalizowane firmy potrafią dostarczyć usługi, którymi się zajmują w korzystnych cenach. Szczególnie popularne jest zlecanie usług sprzątania zewnętrznym podmiotom. We wpisie wyjaśnimy, jakie korzyści przynosi współpraca z profesjonalnym serwisem sprzątającym.
Dlaczego outsourcing usług sprzątających się opłaca?
Outsourcowanie pewnych zadań to jeden z najpopularniejszych sposobów na optymalizacje kosztów funkcjonowania firmy. Outsourcing pozwala skupić się na najważniejszych celach firmy i nie tracić czasu na zadania, które nie są kluczowym elementem działalności. Pomimo, że niemal każda firma może zatrudnić pracowników zajmujących się utrzymaniem czystości i nadal funkcjonuje przekonanie, że jest to tańsza opcja, to jednak jest zazwyczaj odwrotnie. Koszty zatrudnienia pracownika nie są niskie, trzeba też dobrze przemyśleć, ile osób należy zatrudnić, aby mogły zostać zrealizowane niezbędne zadania. W przypadku większy firm potrzebne są dodatkowe osoby, które będą zarządzały personelem sprzątającym. Kolejnym wydatkiem jest zakup, a następnie regularna wymiana sprzętu niezbędnego do utrzymanie czystości.
Firma sprzątające może realizować te usługi o wiele taniej, dzięki specjalizacji i doświadczeniu. Obsługa większej liczby klientów pozwala na rozłożenie kosztów prowadzenia działalności, a tym samym obniżenie cen usług. Powoduje to też możliwości inwestowania przez serwisy sprzątające w wysokiej klasy sprzęt. Współpraca z hurtowaniami środków czystości przyczynia się do zmniejszania wydatków. Firmy sprzątające wyróżniają się profesjonalizmem, a ze względu na rosnącą konkurencję na rynku dokładają wszelkich starań, aby poziom ich usługi był jak najwyższy.
Kolejną zaletą outsourcingu jest również możliwość dopasowania czasu pracy personelu sprzątającego do potrzeb firmy. Sprzątanie jest przeprowadzane w takich godzinach, aby nie zakłócać funkcjonowania przedsiębiorstwa. Warto ustalić cykliczną współpracę z firmą sprzątającą, np. dwa razy w tygodniu. Dodatkowo można zamówić mycie okien i pielęgnację terenów zielonych kilka razy w roku. W pewnych okresach, np. kiedy w sklepie jest mniej klientów, można zmniejszyć częstotliwość sprzątania, a następnie ją zwiększyć w razie konieczności. Takie dopasowanie do potrzeb nie jest możliwe w przypadku zatrudniania stałych pracowników, którym trzeba w każdym miesiącu zapewnić tyle samo pracy.